Zwangerschap eerste 8 weken

Er ontwikkelt zich een nieuw leven Ben je zwanger? Gefeliciteerd! Terwijl je dit leest, groeit er een nieuw leven in je. De komende 40 weken zullen vol spanning, nieuwe uitdagingen, ervaringen en verwachtingen zijn – vooral als dit je eerste zwangerschap is. U vindt er veel nuttige tips en aanwijzingen en uitgebreide informatie over wat u kunt verwachten en wanneer. Idealiter moet u tijdens uw zwangerschap blijven bewegen en ervoor zorgen dat u de komende maanden zo gezond mogelijk eet. Het is ook nuttig om van tevoren na te denken over het geboorteproces, dat wil zeggen hoe je wilt bevallen en wie er bij de geboorte aanwezig moet zijn. Als je al weet dat je zwanger bent, ben je dan benieuwd wanneer het zal zijn? Gebruik gewoon onze geboortedatum calculator. En vergeet niet onze tips te lezen over het kiezen van een naam voor uw baby! Voer de eerste dag van uw laatste menstruatie in en krijg week na week tips van onze zwangerschapskalender.  

Week 1-4

Ik zie iets wat jij niet ziet Zelfs als er aan het begin van een zwangerschap slechts kleine cellen bestaan, zijn er vaker dan men denkt vrouwen die “weten” dat ze zwanger zijn – vaak slechts een paar dagen na de bevruchting. Een beetje slaperigheid hier, lichte misselijkheid daar – degenen die de borden kunnen interpreteren zijn vaak op de goede weg.

Week 5-8

Zwanger! Eindelijk is het zover: als uw menstruatie voor het eerst niet verschijnt, kan een zwangerschapstest nu zekerheid geven of een kind ook daadwerkelijk komt. En terwijl de ouders nog steeds nadenken over hoe ze deze vreugdevolle gebeurtenis aan hun omgeving kunnen doorgeven, ontwikkelt hun baby zich in een adembenemend tempo – binnen een paar weken heeft zich al een vijf millimeter lang embryo ontwikkeld uit een enkele cel, waarvan de afzonderlijke lichaamsdelen en organen beginnen te groeien.   Sport blijft een probleem Moet je verhuizen? Enthousiasme voor sport? Ik ben nu in orde! Sporten is nu niet alleen toegestaan, maar zelfs aanbevolen. Dus als alles in goede gezondheid is, kunt u uw zwangerschap doorbrengen met sporten. Getrainde zwangere vrouwen hebben immers een voordeel: ze zijn fit, flexibel en in goede conditie. De hitlijst van de zwangerschap sporten: Zwemmen: goed voor lichaam en ziel, en het laat je zo licht voelen…  
  • Lopen: ideaal, maar niet overbelasten
  • Wandelen: hier geldt hetzelfde: niet overdrijven; en onder 2500 meter boven de zeespiegel blijven.
  • Golf: kan continu worden gespeeld
  • Jogging: met goed verende schoenen en slechts met mate.
  • Dansen: oké, alleen sprongen overslaan en wilde figuren
  • Yoga: de ideale zwangerschaps sport, maar rek niet te veel op.
Voor de volgende maanden zijn recreatieve en ontspannende sporten bijzonder geschikt. Concurrerende sporten moeten daarom worden uitgesteld tot later. Maar maak je geen zorgen: het zal toch niet saai zijn. Het vinden van de juiste woorden… Zwangerschapstest: positief! Hoe vertel ik het hem? Het vinden van de juiste woorden in de storm van emoties – dat is niet per se gemakkelijk. Maar er zijn andere manieren om je nageslacht aan te kondigen dan “je gaat een papa worden”: Met een verrassingseffect: babysokken, rompertjes, zet ze in zijn garderobe. Of doe luiers in zijn aktetas. Plan een romantisch diner thuis en serveer een glas babyvoeding als dessert – of verstop een fopspeen in de pudding.
  • Trek een T-shirt aan met de woorden “MAMA” of “BABY ON BOARD” (verkrijgbaar in verschillende kraamwinkels).
  • Lichaamsbeschildering voor intieme uren: Gebruik lippenstift om te schrijven “Ik ben zwanger” of “Baby binnen” …
  • Presenteer een foto van een positieve zwangerschapstest aan je toekomstige vader.
  • Het eerste ultrasone beeld is ook geschikt als een gecodeerd bericht – kader het beeld en plaats het in een opvallende positie.
  • Geef een leerboek over het onderwerp “Vader worden” als cadeau: Dan weet hij dat hij vader wordt – en hoe hij dat goed kan doen.

Week 9-12

Wellness-tempel thuis

Wellness in de beste zin van het woord is aan de orde van de dag: Drink veel vocht – bij voorkeur water of ongezoete thee – en sla geen maaltijden over, geniet van elke streling en let zelfs op een weldadige lichaamsverzorging. Een kind krijgen is leuk! Wandelingen zijn nu goed voor u, want ook al zijn ze iets inspannender dan voor de zwangerschap, ze voorzien moeder en kind van de nodige zuurstof en houden ze fit.\\   Natuurlijke & Organische Cosmetica Verzorging tijdens de zwangerschap? Natuurlijk! Zwangere vrouwen hebben een speciaal aura. Deze schoonheid kan worden benadrukt. Maar gebruik alstublieft goede, natuurlijke producten, want in deze maanden zijn vrouwen niet alleen stralender, maar ook gevoeliger. Wat de natuurlijke cosmetica onderscheidt:
  • vrij van conserveringsmiddelen en andere kunstmatige additieven
  • met kruidenpreparaten
  • van puur natuurlijke stoffen
  • biologisch geteeld
  • Biologische cosmetica: de beste tips voor zwangere vrouwen
  Tarwekiemolie: verbetert de elasticiteit van het bindweefsel en regenereert de elasticiteit van de huid Arnica: stimuleert het zelfgenezend vermogen en versterkt het weefsel Amandelolie: bevordert het huidevenwicht en kalmeert de geïrriteerde zones. Aloë Vera: heeft het unieke vermogen om vocht op te slaan Lavendel: ontspannend en kalmerend Wilde roos: vitaliseert en verkwikt   Voedingstips voor aanstaande moeders Zwangerschap gaat natuurlijk over de gezonde zorg voor het opgroeiende kind, maar ook over een goed gevoel. Wat goed is voor baby en moeder is te vinden in veel voedingsmiddelen die ook goed smaken.
  • Eiwit, dat de verhoogde eiwitbehoefte vanaf de 4e maand van de zwangerschap dekt, komt niet alleen voor in muesli met magere melk, maar ook in karnemelk met vers fruit of een knapperige bladsalade met gegrilde kalkoenreepjes.
  • Foliumzuur is een van de belangrijkste vitaminen voor het bevorderen van de groei en het beschermen van de baby. Daarom schrijven artsen het als voedingssupplement voor, nog voor het begin van de zwangerschap en dan tot 12 weken. De culinaire route naar meer foliumzuur loopt via fruit (aardbeien, frambozen, sinaasappels en bananen) en groenten (venkel, broccoli, kikkererwten en andere peulvruchten), maar ook via noten en producten van fijngemalen volkoren.
Omega-3-vetzuren zijn de ideale ondersteuning wanneer de baby celmembranen opbouwt, het denken en het zien ontwikkelt, evenals de motorische vaardigheden en concentratie. Omega-3-vetzuren kunnen worden genoten met voedsel, vooral in zeevis, maar er zijn ook capsules verkrijgbaar bij de apotheek. De belangrijkste Dos & Don’ts:   Do’s
  • Drink veel (minstens 2 liter per dag, bij voorkeur water)
  • Kook het vlees altijd goed
  • Was de handen en het voedsel grondig
  • Zorgvuldige keukenhygiëne
  • Onderbreek nooit de koudeketen, let op de bedrijfstemperatuur van de koelkast en de vriezer.
Don’ts
  • Dranken met cafeïne (max. 3 middelgrote koppen koffie, zwart/groene thee)
  • Rauwe melkproducten en gerechten met rauwe eieren
  • Koud gerookte/gegiste vis (bv. zalm) en rauwe vis (bv. sushi) of zeevruchten (bv. oesters)
  • Alcohol en nicotine
Vind je dit een leuk artikel? Deel het met anderen:

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *